Romica Prihor

Feren OS, o distributie linux puternica, rapida si izbitor de asemanatoare grafic cu Windows-ul

Feren OS.



Am testat aceasta distributie linux timp de aproximativ doua luni si mi-am format o parere buna.
Feren OS este o distributie placuta, eleganta, rapida si foarte stabila chiar si pentru acei utilizatori care vin de pe windows si nu se pot desparti de interfata grafica a windows-ului.

Feren OS este un LTS, cu suport disponibil pentru 5 ani iar actuala versiune este bazată pe Linux Mint 18. Aceasta distributie o puteti gasi la descarcare in mod gratuit deocamdata in versiunea  pe 64 bit, urmand ca dezvoltatorii sa puna in scurt timp la dispozitie spre descarcare si versiunea pe 32 bit.







Ce mi-a placut mie la aceasta distributie.



Interfata grafica simpla, frumoasa si foarte costumizabila chiar daca aduce foarte mult cu windows-ul, tocmai de aia am ales-o pentru a vedea si acei utilizatori de windows ca si pe linux poti avea o interfata grafica prietenoasa. Eu am mai vorbit in trecut aici pe blog si de alte distributii la fel de asemanatoare, tot asa venind in ajuturul utilizatorilor de windows care vor sa incerce si altceva.
Bine-nteles pentru testare nu este nevoie de instalare in PC ci se poate rula in modul live de pe un stick. Cum se face un stick usb bootabil cu un sistem de operare am vorbit aici1 si aici2. 


Eu va recomand a doua varianta pentru ca doar cu un copy/paste puteti schimba sistemele de operare de pe acel stick, nemaifiind nevoiti sa face-ti de fiecare data stick-ul butabil cand vreti sa testati un nou sistem de operare.

Mai multe despre aceasta distributie aflati de pe site-ul oficial care il gasiti in link-ul de descarcare pe care o sa-l las in subsol-ul articolului.

In eventualitatea unei instalari in dual boot gasiti un articol detaliat aici este valabil pentru majoritatea distributiilor Linux.

Astept opiniile si parerele voastre despre aceasta distributie in rubrica de comentarii.


      Link descarcare site oficial. Feren OS.  


Aici aveti un video demo cu Feren OS din PC-ul meu.







Niciun comentariu: